برای جلوگیری از انحصار ؛
لایحه جدید آمریکا برای تجزیه بخش تبلیغات گوگل و متا
کمک وب: دولت آمریکا برای محدودکردن انحصار تبلیغات آنلاین فقط به شکایت ازشرکت هابسنده نمی نماید. گروهی ازسناتورهالایحه ای را باهدف تجزیه کسب وکار تبلیغات شرکت هایی مانند گوگل و متا ارائه کرده اند.
به گزارش کمک وب به نقل از انگجت، این لایحه شرکت های بزرگ تبلیغات دیجیتال که تراکنش هایی بیش از ۲۰ میلیارد دلار را کنترل می کنند، اجازه ندارند مالک پلت فرم های تبادل تبلیغات و همین طور تقاضا یا تامین آن باشند. مالک یک پلت فرم تامین تبلیغات آگهی آنلاین نمی تواند سیستم طرف تقاضا یا برعکس را دراختیار داشته باشد. در این میان شرکت هایی که خرید و فروش تبلیغات را انجام می دهند، نمی توانند پلت فرم های دیگری داشته باشند. شرکت هایی با حجم متوسط یا بزرگ تر که تراکنش هایی بیش از ۵ میلیارد دلار را کنترل می کنند نیز بجای آنکه مناقصه تبلیغات را بطور عمدی طوری انجام دهند که به سود عملیات های خودشان باشد، باید پروسه را به بهترین شکل اجرا کنند. آنها باید شفاف باشند و دسترسی عادلانه به قابلیت های فنی و داده را فراهم آورند. اگر آنها کسب و کارهایی در ۲ سوی بازار انجام دهند، باید اقداماتی جهت کاهش سواستفاده و تضاد منافع انجام دهند. تلفیقی از سناتورهای دوجناح دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی همچون مایک لی، ایمی کلوبوچار، تد کروز و الیزابت وارن از لایحه مذکور پشتیبانی کردند. آنها هدف نهایی لایحه به صراحت اعلام نموده اند و انتظار دارند در صورت تبدیل شدن لایحه به قانون، گوگل و متا بخش های قابل توجهی از کسب وکارشان را جدا کنند. البته بگفته سیاستمداران ممکنست آمازون نیز مشمول لایحه AMERICA شود اما سناتورهای پشتیبان لایحه گوگل را به عنوان هدف اصلی آن مشخص کرده اند. آنها باتوجه به آنکه شرکت مذکور با شکایت های گوناگون از طرف وزارت دادگستری ایالت های مختلف آمریکا روبرو است، گوگل را به دستکاری در بازار تبلیغات به روشی غیرعادلانه متهم کرده اند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب