افت فروش آیفون در چین
به گزارش کمک وب، تحلیل گران موسسه جفریز در یادداشتی اعلام نمودند در اولین هفته ۲۰۲۴ میلادی، فروش آیفون در چین ۳۰ درصد کاسته شده است.
به گزارش کمک وب به نقل از رویترز، این امر هم یکی از علائم افزایش فشارهای رقابتی از جانب رقبای داخلی برای غول فناوری آمریکایی است. کاهش فروش اپل، کاتالیزور اصلی افت کلی فروش گوشیهای هوشمند در چین در هفته اول بود. در یادداشت کارگزاری جفریز آمده است که سایر برندهای اندروید در این دوره به رشد نسبتاً ثابتی نسبت به سال قبل دست یافته اند. طبق یادداش مذکور کاهش فروش محصول اپل با وجود تخفیف های قابل توجه چند مدل آیفون در بازارهای آنلاین چین رخ داده است. بعنوان مثال بهای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس در پلت فرم تجارت آنلاین Pinduoduo در هفته نخست ۲۰۲۴ میلادی ۱۶ درصد کاسته شده بودند. طبق یادداشت جفریز، افت ۳۰ درصدی نشان دهنده شتاب کاهش ۳ درصدی سال به سال است که شرکت آمریکایی در تمام سال ۲۰۲۳ در سومین بازار بزرگ خود مشاهده کرد. همینطور به صورت خاص، کاهش ۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ معادل کاهش ۰.۴ درصدی سهم بازار اپل است. تحلیل گران مهم ترین دلیل کاهش فروش آیفون را فشارهای رقابتی از جانب رقبای چینی می دانند. کارشناسان معتقدند اپل در ۲۰۲۴ میلادی احیانا با فشار رقابتی بیشتری از جانب رقبای داخلی در این کشور روبرو می شود. موسسه جفریز پیشبینی می کنند محموله اپل به چین به میزان قابل توجهی کاسته می شود.
منبع: komakweb.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب