افتا اعلام كرد؛
شرکت های استفاده کننده از سرویس ابری ویندوز قربانی اختلال شدند
به گزارش کمک وب، شرکت ها و سازمان های استفاده کننده از سرویس ابری ویندوز، قربانی اصلی اختلال در این سرویس شدند.
به گزارش کمک وب به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتا، اختلال به وجود آمده در خدمات شرکت ها و سازمان های استفاده کننده از سرویس ابری همچون برخی شرکتهای هواپیمایی، راه آهن و بورس، در ارتباط با اختلال رخ داده در سرویسهای ابری ویندوز است و چون در کشور ما، استفاده از سرویس ابری ویندوز رایج نیست، ایران گرفتار این مشکل نشده است. این اختلال، به علت بروز دو مشکل بوده است: مشکل اول از دسترس خارج شدن برخی از سرویسهای میزبانی شرکت مایکروسافت (مایکروسافت آژور) بوده است و مشکل دوم وجود اشکال در به روزرسانی عامل نرم افزاری امنیتی فالکون (محصول شرکت کرود استریک) است که روی کلاینت ها و سرورهای ویندوزی به نمایش صفحه آبی منجر گردیده است. به نظر می آید در برخی از ماشین های مجازی موجود در زیرساخت مایکروسافت آژور از نرم افزار امنیتی فالکون استفاده شده است که کارشناسان، این امر را یکی از علل متوقف شدن مایکروسافت ۳۶۵ هم می دانند. کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که به صورت قاطع و مسلم نمی توان اظهار داشت که آیا تنها علل ذکر شده باعث اختلال در مایکروسافت ۳۶۵ بوده است یا خیر؟ بررسی ها نشان داده است سازمان هایی که از نرم افزار امنیتی فالکون استفاده می کرده و به روزرسانی داشتند، هم در سمت کلاینت و هم در سمت سرور، گرفتار مشکل بسیار جدی شده اند. همینطور سازمان هایی که نرم افزار امنیتی فالکون را نداشتند ولی از مایکروسافت ۳۶۵ استفاده می کردند با مشکل رو به رو شده اند و این مورد دامنه مشکل را بسیار گسترده تر کرده است. اختلال جهانی به وجود آمده در سرویس ابری ویندوز، باعث اختلال در حرکت قطارهای بعضی از کشورها، متوقف شدن پروازها در چند کشور، مختل شدن بورس لندن، سیستم المپیک فرانسه، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و مطب پزشکان در انگلیس شده است. مدیرعامل شرکت کرود استریک (تولید کننده نرم افزار امنیتی فالکون) هم از شناسایی این مشکل و مشخص شدن چاره ای برای حل آن اطلاع داده و تاکید کرده که هیچ حمله سایبری رخ نداده است.
منبع: كمك وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب