رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد؛

پرتاب 5 تا 7 ماهواره به فضا تا پایان 1403

پرتاب 5 تا 7 ماهواره به فضا تا پایان 1403 به گزارش کمک وب، رییس سازمان فضایی ایران از پرتاب 5 تا 7 ماهواره به فضا تا پایان 1403 آگاهی داد و اظهار داشت: درحال برنامه ریزی برای پرتاب های زیرمداری با همکاری هوافضای سپاه در 1403 هستیم.



حسن سالاریه در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان این که پیش بینی ها بر این است که تا پایان ۱۴۰۳ بین ۵ تا ۷ پرتاب داشته باشیم، اظهار داشت: البته به لحاظ تعداد پرتاب ممکنست بعضاً یکی دو مورد جا به جا شود.
رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: ما پرتاب های مختلفی را مانند سال ۱۴۰۲ در ۱۴۰۳ داریم که این پرتاب ها توسط نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان صنایع هوافضا به انجام می رسد و هم از آن سو پرتاب های بین المللی خارجی خواهیم داشت.
سالاریه بیان کرد: امسال ۲ پرتاب خارجی داریم و ماهواره طلوع ۳ و ظفر ۲ با پرتابگر خارجی در آذر و دی ماه ۱۴۰۳ پرتاب خواهند شد.
وی ضمن بیان این مطلب که قائم ۱۰۰، سیمرغ و سیمرغ بهینه پرتاب هایی است که برای امسال پیش بینی کرده ایم، اظهار داشت: پرتاب قائم ۱۰۰ و نمونه های دیگری داریم که امسال پرتاب می شوند.
سالاریه از پرتاب ماهواره بومی کوثر در آبان ماه ۱۴۰۳ آگاهی داد و اظهار داشت: این ماهواره توسط بخش خصوصی تولید شده است.
رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: درحال برنامه ریزی برای پرتاب های زیرمداری در سال ۱۴۰۳ هستیم که با همکاری هوافضای سپاه صورت گیرد.


منبع:

1403/07/02
14:57:40
5.0 / 5
148
تگهای خبر: برنامه , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات