با رصد عادتهای تماشاگران؛
تلویزیون های ال جی و سامسونگ از کاربران جاسوسی می کنند
کمک وب: مطالعه اخیر نشان میدهد تلویزیون های هوشمند همچون دستگاه های ال جی و سامسونگ به صورت گسترده از فناوری شناسایی خودکار محتوا (ACR) برای دریابی عادت های تماشای کاربران استفاده می نمایند.
به گزارش کمک وب به نقل از سایبر سکیوریتی، محققان کالج لندن، دانشگاه کارلوس III مادرید و دانشگاه کالیفرنیا تحلیل وسیعی از ردیابی ACR در تلویزیون های هوشمند انجام دادند. این پژوهش نشان داد دستگاههای مذکور داده هایی در رابطه با محتوایی که کاربران تماشا می کنند را بدون در نظر گرفتن آن که حتی برنامه مذکور در ارتباط با سیستم های پخش محتوا یا دستگاههای خارجی متصل شده به تلویزیون از راه پورت HDMI است را رصد می کنند. فناوری ACR به صورت دوره ای محتوایی که در نمایشگر تلویزیون هوشمند نشان داده می شود را ردیابی و با مخزن داده ها مقایسه می کند تا مشخص شود چه محتوایی نمایش داده شده است. در مرحله بعد این اطلاعات برای ساختن قسمت های در ارتباط با تماشاچیان که برای تبلیغات هدفمند هم به کار می رود، استفاده می شوند. محققان اشاره کرده اند ACR در اصل برای رصد عادت های تماشای کاربران جهت مقاصد تبلیغاتی و ایجاد پروفایل به کار می رود. همینطور این تحقیقات نشان داد تمام تولید کنندگان بزرگ تلویزیون های هوشمند همچون سامسونگ و ال جی این فناوری را به کار می گیرند. این فناوری حتی هنگامیکه از نمایشگر در حالت هوشمند استفاده نمی گردد، هم فعال است و فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی گردد. همین مساله نگرانی هایی در رابطه با حریم خصوصی بوجود آورده چونکه امکان دارد کاربران ندانند عادت های تماشای محتوای آنها تحت نظر است و برای تبلیغات هدفمند به کار گرفته می شود.
منبع: كمك وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب