ادامه دوركاری با كمترین اثر منفی در عملكرد

ادامه دوركاری با كمترین اثر منفی در عملكرد به گزارش كمك وب مدیرعامل اپراتور ایرانسل با ابراز امیدواری نسبت به به انتها رسیدن شرایط حاكم بر كشور به سبب شیوع ویروس كرونا اظهار داشت: با این وجود، سیستم ما به این صورت پیش رفته كه اگر همین روند ادامه پیدا كند، ایرانسل با كمترین اثر منفی در عملكرد می تواند دوركاری را ادامه دهد.


به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، از زمانی که ورود کرونا به کشور اعلام شده، روش هایی از قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی و آموزش آنلاین و دورکاری مورد توجه قرار گرفت تا حضور افراد در مکان های اجتماعی را کاهش داده و البته کارهای روزمره افراد ادامه یابد. دورکاری یا انجام وظایف کاری در منزل، یکی از راه هایی است که می تواند از حضور افراد مبتلا و احتمال انتقال این ویروس توسط آنها بکاهد و همین طور کسانی که در معرض انتقال هستند را در مقابل این ویروس حفظ کند.
باتوجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان که عمدتاً ناشی از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و بمنظور کاستن ترددهای شهری و تماس شهروندان با یکدیگر، بخشنامه روش اجرای دورکاری از طرف رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاه های اجرائی ابلاغ گردید. دستگاه های اجرائی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، خصوصاً «خدمات ضروری»، وقفه ای ایجاد نشود.
بیژن عباسی آرند -مدیرعامل اپراتور ایرانسل- درباره پروسه دورکاری این شرکت به ایسنا اظهار داشت: ما در ایرانسل جزو معدود شرکت هایی بودیم که از روز اول اعلام نمونه های مثبت کرونا در کشور، آغاز به دورکاری کردیم، برای اینکه محیط ما به نحوی است که برخی از همکاران با فاصله کم در کنار همدیگر قرار دارند و بنا بر این این الزام برای ما به وجود آمد که از همان ابتدا ۳۰ درصد از کارکنان را به دورکاری بفرستیم.
وی افزود: با شیوع بیشتر کرونا در کشور، حدود ۹۰ درصد کارکنان دورکار شدند و تنها کارمندانی که حضورشان لزوم داشت که در حدود ۱۵ درصد می شوند، حضور پیدا کردند و بیشتر کارها از منزل انجام می شد. زیرساختی که در ایرانسل وجود دارد، این شرایط را فراهم نموده است. همین حالا هم مرکز تماس ما بیش از ۹۰ درصد دورکارند و آن ۱۰ درصد هم بیشتر به سبب مراقبت های فنی و پشتیبانی حضور دارند.
مدیرعامل ایرانسل اشاره کرد: برخی از شرکت های بزرگ به ما مراجعه کردند و جویا شدند که ما چطور این پروسه دورکاری را مدیریت می نماییم. سامانه هایی هستند که امکان مدیریت عملکرد افراد را در شرایط دورکاری فراهم می آورد. ما هم به سرعت زیرساخت های جدیدی را فراهم و فرآیندهای لازم را تنظیم کردیم. بخش منابع انسانی ما اعلام نموده که افراد چطور دورکار باشند و نحوه فعالیت و دریافت اضافه حقوقشان به چه نحو باشد.
عباسی آرند اظهار نمود: امیدواریم که کرونا هرچه سریعتر اختتام یابد و شرایط به حال عادی برگردد، اما سیستم ما به این صورت پیش رفته که اگر همین روند ادامه پیدا کند، ایرانسل با کمترین اثر منفی در عملکرد می تواند دورکاری را ادامه دهد، کما اینکه در ماه های گذشته بعضی از همکاران ما اصلا در شرکت حضور نیافتند.




منبع:

1399/08/07
23:29:21
5.0 / 5
1249
تگهای خبر: آنلاین , اپراتور , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
komakweb.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كمك وب محفوظ است

كمك وب

کمک به شما در حوزه فناوری اطلاعات