معاون مركز ملی فضای مجازی در گزارش كمك وب؛
مشكلات حقوقی و دعاوی پیام رسان های بومی شناسایی شد
معاون مرکز ملی فضای مجازی از شناسایی مشکلات حقوقی و دعاوی مربوط به پیام رسانهای بومی با مشارکت قوه قضاییه آگاهی داد وگفت: دستورالعمل شفاف سازی مباحث حقوقی این کسب وکارها به زودی ارائه می شود.
امیر خوراکیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلان اینکه قسمتی از اهداف مدنظر در حوزه توسعه پیام رسان های بومی محقق شده است و شواهد نشان میدهد که با پیشرفت هایی در این عرصه روبرو می باشیم، اظهار داشت: فاز نخست پشتیبانی از پیام رسان های بومی به پایان رسیده است و الان شاهد می باشیم که پیام رسان های بومی در کشور، مشکلات فنی را پشت سر گذاشته اند. بدین سان قسمتی از اهداف ما محقق شده است. وی اظهار داشت: در طراحی فاز دوم حمایتی از پیام رسان های بومی، وارد یک برنامه مدون شده ایم و مشکلات مربوط به این کسب وکارها را شناسایی و پیگیری می نماییم تا اهداف مدنظر در این عرصه به صورت کامل محقق شود. معاون مرکز ملی فضای مجازی اشاره کرد: مشکلات حقوقی و دعاوی در رابطه با پیام رسان ها و پلت فرم های بومی در کارگروهی که با مشارکت قوه قضاییه تشکیل شده است، در دست شناسایی و پیگیری است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد. خوراکیان اضافه کرد: با وجود اینکه تا حالا مسئولیت پلتفرم، مسئولیت تولیدکننده محتوا و مسئولیت کاربر تفکیک نشده و دقیق و شفاف نبوده است، در این کارگروه به دنبال دقیق سازی موضوعات هستیم. چونکه به صورت یک جانبه نمی توان مسئولیت کل یک پلت فرم را متوجه یک نفر کرد. بر این اساس باید هم کاربر و هم صاحبان پلت فرم و محتوا دراین زمینه مسئولیت پذیر باشند. وی افزود: بدین جهت در حال دقیق سازی موضوعات هستیم و به زودی دستورالعمل شفافی دراین زمینه تدوین کرده و ارائه خواهیم کرد. معاون مرکز ملی فضای مجازی، ظرفیت به وجود آمده در مرکز داده وزارت ارتباطات را از دیگر اقدامات حمایتی برای پیام رسان های بومی در جهت افزایش زیرساخت ها عنوان نمود و در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به ظرفیت این مرکز وجود دارد، اظهار داشت: این مرکز اخیرا به وجود آمده و بطور قطع ارتقا پیدا می کند. با وجود فضای بزرگی که تدارک دیده شده است، این مرکز داده تا ۴ برابر نسبت به فاز اول افزایش ظرفیت خواهد داشت. خوراکیان اشاره کرد: در فاز دوم طرح پشتیبانی از پیام رسان های بومی، باتوجه به ارزیابی های انجام شده از عملکرد پیام رسان ها با بهره گیری از فاکتورهای کمی و کیفی، بطور مشخص پشتیبانی از ۶ پیام رسان بومی را برنامه ریزی کرده و دنبال می نماییم.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب