مدیركل پست خوزستان عنوان كرد
نقش پست در دوران کرونا بسیار ویژه است
خوزستان مدیرکل پست خوزستان اظهار داشت: با شیوع کرونا، ترافیک خدمات تجارت الکترونیک در خوزستان، هفت برابر شده است.
مهران حموله در نشست خبری که امروز، ۱۷ مهرماه به مناسبت روز جهانی پست در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: نوآوری کلید بازگشت به وضعیت عادی، شعار امسال پست است و باتوجه به اینکه عصر نوین شبکه پستی مبتنی بر طرح تحول دیجیتال است، در چند سال قبل رویکرد ما نیز بر این مساله بوده است و اساسا امسال این مساله شتاب خواهد گرفت.
به گزارش کمک وب به نقل از ایسنا، وی با اشاره به بحث خدمات نیابتی سازمان ها توسط پست، اضافه کرد: سازمان ها و ادارات باید در امتداد ارائه خدمات دولت الکترونیک، آمادگی داشته باشند تا خدمات الکترونیکی و فیزیکی خودرا که در بستر الکترونیک قابل انجام است به پست واگذار کنند.
مدیرکل پست خوزستان اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۰ خدمت نیابتی توسط پست خوزستان به نیابت از سازمان های استان انجام می شود و تلاش خواهیم کرد این خدمات را ارتقا دهیم.
حموله عنوان کرد: پست با ارائه خدمات نیابتی نقش بسیار موثری در کاهش تردد، حفظ محیط زیست، افزایش راندمان و... دارد و در تلاش هستیم تا ارائه این خدمات نیابتی را در سطح استان افزایش دهیم.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اثر آن بر زندگی مردم و پست، افزود: با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و ایران، خیلی از سازمان ها تعطیل و نیمه تعطیل شدند اما پست در طول این مدت دو سال شاهد رشد ۳ برابری ترافیک کاری بوده و دراین زمینه اعتماد مردم به پست نیز بالا رفته است.
مدیرکل پست خوزستان اظهار داشت: در سال قبل ترافیک کاری پست استان به گونه ای افزوده شد که در یک بازه زمانی، زیرساخت های پست به صورتی پاسخگوی نیاز مردم خصوصاً در بستر تجارت الکترونیک نبود.
حموله عنوان کرد: در گذشته خطوط درون استانی شبکه پست، ۳۰ خط بود که باتوجه به افزایش ترافیک پستی به سبب شیوع کرونا، حالا این خطوط شبکه پستی در خوزستان به ۵۵ خط درون استانی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه نقش پست در دوران کرونا بسیار ویژه بوده است، اظهار داشت: در جایی که خیلی از دستگاهها تعطیل بودند، امکان تعطیلی پست وجود نداشت و کار ما چند برابر شد. به سبب رعایت پروتکل ها در مجموعه شبکه پستی خوزستان، خوشبختانه مورد خاصی از مبتلاشدن به کرونا در بین همکاران که منجر به فوت شده باشد، نداشتیم.
مدیرکل پست خوزستان با اشاره به بحث خدمات پستی الکترونیک اشاره کرد: یکی از رویکرد های مهم ما، گسترش خدمات پستی الکترونیکی است و در سطح کشور نیز این مساله دارای اهمیت بسیار ویژه ای است. توسعه بازار الکترونیک، استارتاپ ها، شتاب دهنده ها و... همچون مباحثی هستند که در پست خوزستان به دنبال آنها هستیم.
حموله با اشاره به بحث خدمات پایه پستی عنوان کرد: خدمات سنتی پست که شامل پست نامه است، در سطح جهان و ایران حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است و مردم به سمت استفاده از دیگر خدمات پست همچون بسته و امانت رفته اند که البته این مساله کار را برای پست دشوارتر می کند.
وی اضافه کرد: امروز حدود ۲۳۰ فروشگاه مجازی در سامانه "گیت وی" پست خوزستان فعالیت می نمایند و این مساله سبب شده تا رشد ترافیک در بحث خدمات تجارت الکترونیک در دوران کرونا، هفت برابر شود.
مدیرکل پست خوزستان اظهار داشت: باتوجه به زیرساخت های فراهم شده، امکان افزایش و فعالیت هزاران فروشگاه در سامانه "گیت وی" پست وجود دارد و مساله خاصی دراین زمینه نیست.
حموله بیان کرد: در دوران کرونا میزان بسته ها و اماناتی که از طرف مردم به پست واگذار می شود، بیش از ۳ برابر بالا رفته است. امسال بیش از ۱۸ میلیون مرسوله در قالب بسته و امانت وارد پست استان خوزستان شده است. همین طور روزانه حدود ۵۰ هزار مرسوله پستی به استان وارد و یا از استان خارج می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب